پایگاه خبری جهانگیریه

شهرستان بستک

تعداد هواگرد های از دست داده یا آسیب دیده ارتش ایالات متحده آمریکا از آغاز جنگ تا روز 36 ام

در هوا:

-3 جنگنده F-15E بر اثر اتش نیرو هوایی کویت سرنگون شدند.

-1 جنگنده F-15E بر اثر اتش پدافند هوایی سپاه پاسداران سرتگون شد.

-1 فروند جنگنده A-10 بر اثر اتش پدافند هوایی ارتش سرنگون شد.

-1فروند جنگنده F-35 در اثر اتش سامانه های پدافندی سپاه آسیب دید.

-1 فروند جنگنده F-18 سو‌پر هورنت در اثر اتش پدافند سپاه پاسداران به صورت جزئی آسیب دید.

-2 فروند سوخت‌رسان KC-135 در اثر آتش سامانه پرسه زن یا برخورد با یکدیگر بودند که یک سوخت‌رسان سقوط کرد و دیگری آسیب دید.

-17 پهپاد MQ-9 در اسمان ایران سرنگون شدند.

در زمین:

-1 آواکس E-3 در اثر اصابت پهپاد انتحاری به پایگاه شاهزاده سلطان عربستان منهدم شد.

-1 سوخت‌رسان KC-135 در اثر اصابت پهپاد انتحاری به  پایگاه هوایی شاهزاده سلطان منهدم شد.

-1 هلیکوپتر بلک‌هاوک در پایگاه ویکتوریا عراق و یک هلیکوپتر شینوک در کویت بر اور اصابت کواد و پهپاد انتحاری آسیب جدی دیدند.

-6 سوخت‌رسان KC-135 در اثر اصابت موشک/پهپاد انتحاری به پایگاه هواسی شاهزاده سلطان آسیب دیدند.

«تا روز 36م جنگ دستکم 8 هواگرد آمریکایی و 17 پهپاد رزمی در اثر اتفاقات مختلف به طور کامل منهدم شدند و  11 هواگرد دیگر طی این جنگ آسیب دیدند و تا حدودی غیر عملیاتی شدند.»

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...