حتی سازمان سیا ادعای ترامپ درباره نابودی توان موشکی ایران را باور ندارد

واشنگتنپست روز پنجشنبه به نقل از یک ارزیابی اطلاعاتی محرمانه در آمریکا گزارش داد که تهران با وجود هفتهها بمباران توسط آمریکا و اسرائیل همچنان قابلیتهای قابل توجه موشکی خود را در اختیار دارد.
یک مقام آمریکایی گفت که ایران حدود «۷۵ درصد از سامانههای پرتابگر متحرک» خود در دوران پیش از جنگ و حدود «۷۰ درصد از ذخایر موشکی» پیش از جنگ خود را حفظ کرده است.
این مقام افزود شواهدی وجود دارد که نشان میدهد ایران توانسته است تقریباً همه انبارهای زیرزمینی موشکی خود را بازسازی و بازگشایی کند، برخی از موشکهای آسیبدیده را تعمیر نماید و حتی چند موشک جدید را که در آغاز جنگ تقریباً تکمیل شده بودند، مونتاژ کند.
این گزارش در حالی منتشر شده است که رئیسجمهور آمریکا همچنان به نابودی قدرت موشکی ایران اصرار دارد. دونالد ترامپ در طول جنگ مدعی بود که ۹۷ درصد توان موشکی ایران را از بین برده است.
انتهای خبر/