شعلهور شدن دوباره تنش ها در خلیج فارس؛ ادعای حمله آمریکا به نفتکشهای ایرانی و پاسخ فوری نیروهای مسلح ایران

به گزارش جهانگیریه؛ سخنگوی قرارگاه خاتمالانبیا با اعلام جزئیات یک درگیری تازه در منطقه، آمریکا را به نقض آتشبس و حمله مستقیم به اهداف دریایی و مناطق غیرنظامی ایران متهم کرد.
بر اساس این اظهارات، ارتش آمریکا یک کشتی نفتکش ایرانی را که از آبهای ساحلی ایران در منطقه جاسک به سمت تنگه هرمز در حال حرکت بوده، هدف قرار داده است. همچنین یک کشتی دیگر نیز هنگام ورود به تنگه هرمز، در مقابل بندر فجیره امارات مورد حمله قرار گرفته است.
سخنگوی خاتمالانبیا همچنین مدعی شد که آمریکا همزمان با همکاری برخی کشورهای منطقه، حملات هوایی علیه مناطق غیرنظامی در سواحل بندر خمیر، سیریک و جزیره قشم انجام داده است.
در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بلافاصله دست به اقدام متقابل زدهاند و شناورهای نظامی آمریکا را در شرق تنگه هرمز و جنوب بندر چابهار هدف قرار دادهاند؛ اقدامی که به گفته این مقام نظامی، خسارات قابل توجهی به این شناورها وارد کرده است.
سخنگوی قرارگاه خاتمالانبیا در پایان با لحنی هشدارآمیز تأکید کرد:
«آمریکای جنایتکار و متجاوز و کشورهای حامی آن باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، پرقدرت و بدون کوچکترین تردید به هرگونه تعرض و تجاوز، پاسخی کوبنده خواهد داد.»
انتهای خبر/