بقایی:«اقدامی که شب گذشته انجام شد، هم نقض فاحش حقوق بینالملل بود و هم نقض آتشبس.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتوگو گفت:
«اقدامی که شب گذشته انجام شد، هم نقض فاحش حقوق بینالملل بود و هم نقض آتشبس.» او تأکید کرد که مدافعان کشور با وجود این رفتار، «سیلی بزرگی» به دشمن زدند و با تمام توان، شرارتها و ماجراجوییهای طرف مقابل را دفع کردند.
به گفته بقایی، جمهوری اسلامی ایران در وضعیت «اسمی آتشبس» قرار دارد و نیروهای مسلح کشورمان در عین پایبندی به اصول، آمادگی کامل خود را حفظ کردهاند. سخنگو خاطرنشان کرد نیروها با دقت تحولات را رصد میکنند و هرجا لازم باشد، به هرگونه تعرض پاسخ خواهند داد. او تصریح کرد که «شرارتتان دفع شده است» و توان بازدارندگی و تدافعی نیروهای کشور در میدان نیز به نمایش گذاشته شده است.
این مقام دیپلماتیک درباره مسیر گفتوگوها نیز اظهار کرد: «درباره مذاکرات باید گفت که در حال بررسی است.» بقایی گفت موضوعات مطرحشده و گزینههای ارائهشده، از جمله پاسخ ایران به طرح آمریکا برای پایان جنگ، در دست بررسی قرار دارد و پس از جمعبندی و رسیدن به نتیجه نهایی، اطلاعرسانی خواهد شد.
انتهای خبر/