شور حسینی در بستک؛ طنین نوای «یا حسین (ع)» در شب هشتم محرم

همزمان با شب هشتم ماه محرم، شهرستان بستک بار دیگر غرق در ماتم شد و هیئتهای سینهزنی با حضور پرشور مردم ولایتمدار، ارادت خالصانه خود را به حضرت علیاکبر (ع) و شهدای کربلا ابراز کردند.
به گزارش جهانگیریه؛ در شب هشتم محرم که به نام حضرت علیاکبر (ع) مزین است، آیین سوگواری و سینهزنی سنتی در نقاط مختلف شهرستان بستک برگزار شد. عاشقان اهلبیت (ع) با تشکیل دستههای سینهزنی و با سر دادن نواهای حزنانگیز، ضمن پاسداشت یاد و خاطره حماسهسازان دشت کربلا، در سوگ شهادت جوان رعنای امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم، بهویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد، مداحان اهلبیت (ع) با ذکر مصیبت و مرثیهخوانی، حال و هوای معنوی خاصی به فضای شهرستان بخشیدند. سینهزنان بستکی با پیروی از سنتهای دیرینه عزاداری در این منطقه، با سینهزنیِ واحد و حلقههای منظم، صحنههایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.
گفتنی است برنامههای عزاداری در شهرستان بستک تا پایان ماه محرم و صفر با سخنرانی پیرامون فضایل اخلاقی حضرت سیدالشهدا (ع) و تبیین درسهای واقعه کربلا در مسجد امام علی علیه السلام این شهرستان ادامه خواهد داشت.