افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی حمایتی یک مگاواتی ویژه مددجویان بستک ؛ گامی نو در توانمندسازی خانوادههای نیازمند

به گزارش جهانگیریه؛ اولین نیروگاه خورشیدی تجمیعی حمایتی با ظرفیت یک مگاوات، ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بستک، با حضور مسئولان افتتاح و به بهرهبرداری رسید. این پروژه مهم در راستای اهداف عالی کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی خانوادههای نیازمند اجرایی شده است.
رئیس کمیته امداد بستک با اعلام این خبر افزود: “این نیروگاه خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تأمین درآمدی مطمئن برای خانوادههای محروم، برای تعداد ۲۰۰ خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان بستک راهاندازی شده است.” وی تأکید کرد که این اقدام، گامی عملی در جهت تحقق استقلال مالی این خانوادهها و کاهش وابستگی آنها به حمایتهای صرفاً معیشتی است.
پروژه نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی تجمیعی، که با سرمایهگذاری و حمایت کمیته امداد انجام پذیرفته، نه تنها به تولید انرژی پاک کمک میکند، بلکه عواید حاصل از فروش برق تولیدی را به صورت مستقیم به خانوادههای مشمول طرح اختصاص میدهد. این رویکرد نوین، که ترویج انرژیهای تجدیدپذیر را با اهداف حمایتی و اقتصادی در هم میآمیزد، الگویی موفق برای توسعه طرحهای مشابه در سایر مناطق کشور محسوب میشود.
لازم به است گام بعدی برای احداث فاز دوم این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت یک مگاوات و به منظور پوششدهی به ۲۰۰ خانوار جدید در دست اقدام است و امید است به زودی شاهد به بهرهبرداری رسیدن آن باشیم.
گفتنی است، کل طرح توسعه نیروگاههای خورشیدی حمایتی در شهرستان بستک، ظرفیت نهایی هفت مگاوات را دارا میباشد که این موضوع نویدبخش گسترش قابل توجه دامنه اثرگذاری این پروژههای توانمندساز در آینده است.
افتتاح این نیروگاه، نمادی از نوآوری و تلاش برای تحقق شعار “انرژی پاک، زندگی پایدار” برای اقشار آسیبپذیر جامعه است و امید است با اجرای طرحهای اینچنینی، شاهد بهبود چشمگیر سطح زندگی و رفاه خانوادههای نیازمند در سراسر کشور باشیم .
انتهای خبر/