شوک قبضهای نجومی برق در کوخرد؛ گلایه شهروندان از ارقام میلیونی در روزهای سرد سال

به گزارش جهانگیریه؛ در روزهایی که سرمای زمستان جای گرمای طاقتفرسای جنوب را گرفته، انتشار قبضهای نجومی برق در کوخرد از توابع بستک، موجی از نگرانی و گلایه را میان شهروندان این منطقه به راه انداخته است.
بر اساس گزارشهای مردمی، قبضهای دو ماهه دی و بهمن امسال در برخی موارد به رقم قابل توجه ۱۱ میلیون تومان نیز رسیده؛ ارقامی که به گفته ساکنان، با میزان مصرف واقعی آنان همخوانی ندارد و فشار سنگینی بر خانوارها وارد کرده است.
شهروندان کوخرد میگویند در این بازه زمانی به دلیل خنک بودن هوا، از کولرهای گازی که اصلیترین عامل افزایش مصرف برق در ماههای گرم سال هستند، استفاده نکردهاند و همین موضوع، ابهامها درباره محاسبه این قبوض را دوچندان کرده است. به اعتقاد آنان، مبالغ درجشده نیازمند بررسی دقیقتر و شفافسازی از سوی مسئولان است.
در همین راستا، جمعی از اهالی با درخواست رسیدگی فوری از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، خواستار بازبینی در نحوه محاسبه و صدور قبوض شدهاند. آنان تأکید دارند که در شرایط اقتصادی کنونی، صدور قبضهایی با این ارقام، بدون ارائه توضیح روشن، نگرانیهای جدی برای خانوادهها ایجاد کرده است.
اکنون نگاه شهروندان به پاسخ و اقدام مسئولان دوخته شده تا با بررسی دقیق موضوع، ابهامها برطرف و در صورت وجود خطا، اصلاحات لازم در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
انتهای خبر/