عراقچی: غنیسازی صفر از دستور کار خارج شده است

به گزارش جهانگیریه؛ سیدعباس عراقچی با تأکید بر حق ایران در بهرهمندی از فناوری هستهای صلحآمیز اعلام کرد: برای ما، موضوع «غنیسازی صفر» بهطور کامل از روی میز برداشته شده است و غنیسازی حق مسلم ایران است که باید ادامه یابد.
وی با اشاره به فشارها و اقدامات خصمانه علیه برنامه هستهای کشور گفت: حتی از طریق بمباران نیز نتوانستند قابلیتها و توانمندیهای هستهای ایران را از بین ببرند.
عراقچی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی ورود به یک توافق اطمینانبخش در حوزه غنیسازی را دارد، افزود: سطح غنیسازی به نیازهای کشور بستگی دارد و این موضوع قابل مذاکره در چارچوب منافع ملی است.
وی همچنین تصریح کرد: اورانیوم غنیشده ایران از کشور خارج نخواهد شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در هرگونه توافق احتمالی است.
انتهای خبر/