عصرِ وفاداری در بستک؛ طنینِ «یا ابوالفضل» در سوگِ علمدار

به گزارش جهانگیریه عصر تاسوعای حسینی، شهرستان بستک بار دیگر شاهد خلق حماسهای از جنس عشق و ارادت بود و خیابانهای این شهر غرق در ماتم و سوگ علمدار دشت کربلا شد.
در دهمین روز از ماه محرم، دسته عزاداری و هیئت سینهزنی شهرستان بستک با حضور پرشور مردم، از پیر و جوان گرفته تا کودکان به خیابانها آمدند تا در فراق ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، بر سر و سینه بزنند.
نوای طبلها در فضای شهر پیچیده بود و سینهزنان بستکی با قلوبی آکنده از غم، با تشکیل حلقههای متحد و منظم سینهزنی، به یاد وفاداری و ایثار سقای دشت کربلا، جلوهای از وحدت و همدلی را به نمایش گذاشتند. در این میان، حضور جوانان و نوجوانان که با شور و حرارت خاصی در عزاداریها مشارکت داشتند، پیوند ناگسستنی نسلهای نو با فرهنگ عاشورایی را به تصویر میکشید.
مراسم امروز بستک که با مداحی و نوحهخوانی ذاکران اهلبیت (ع) همراه بود، و در گلزارشهدای گمنام شهرستان بستک به اوج خود رسید. سوگواران حسینی با چشمانی اشکبار، دستهای خود را به آسمان بلند کرده و در عزای علمدارِ بیدستِ کربلا، نوای «یا عباس» سر دادند.
عزاداری تاسوعای حسینی در بستک، امسال نیز در فضایی سرشار از معنویت و امنیت به پایان رسید تا مردم این دیار، خود را برای شور حسینی در روز عاشورا آماده کنند.
انتهای خبر/