مذاکرات آمریکا و ایران احتمالاً هفته آینده از سر گرفته میشود

روزنامه والاستریتژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که دو طرف جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا با کمک میانجیها در حال کار بر روی نهاییسازی یک تفاهمنامه 14 بندی هستند که چارچوب و پارامترهای یک ماه مذاکره با هدف پایان دادن به جنگ را مشخص خواهد کرد.
بر اساس ادعای این روزنامه، پیشنویس این تفاهمنامه شامل بحث درباره برنامه هستهای ایران، کاهش تنشها در تنگه هرمز و امکان انتقال ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران به خارج از کشور است.
با این وجود، منابع تأکید کردهاند که مسائل کلیدی هنوز حلنشده باقی ماندهاند و همچنان میتوانند مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند.
انتهای خبر/