نخستین واحد صنعتی پرورش مرغ تخمگذار هرمزگان در بستک به بهرهبرداری رسید

به گزارش جهانگیریه؛ همزمان با ایامالله دهه مبارک فجر، نخستین واحد صنعتی پرورش مرغ تخمگذار استان هرمزگان با حضور آنجفی معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، پاکروان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، جلالی جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بستک، فرماندار شهرستان ، یکتاپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی، رفیعیزاد معاون عمرانی فرماندار، خنجی بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای دهنگ شهرستان بستک افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
این واحد صنعتی که بهعنوان نخستین مجموعه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار در سطح استان هرمزگان شناخته میشود، با ظرفیت پرورش ۱۲۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار، گامی مهم در راستای توسعه بخش کشاورزی، تقویت امنیت غذایی و افزایش تولید داخلی محسوب میشود.
در این طرح صنعتی، با سرمایهگذاری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع، زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۹ نفر فراهم شده است که نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه و کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت.
مسئولان حاضر در مراسم افتتاح، با تأکید بر اهمیت توسعه صنایع کشاورزی و دام و طیور، راهاندازی این واحد را نقطه عطفی در مسیر خودکفایی استان در تولید تخممرغ دانسته و بر حمایت از سرمایهگذاران بخش خصوصی و توسعه طرحهای مشابه در شهرستان بستک و سایر مناطق استان تأکید کردند.
افتتاح این واحد صنعتی در دهه فجر، نمادی از تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و محرومیتزدایی بوده و نویدبخش آیندهای روشن برای بخش کشاورزی استان هرمزگان است.
انتهای خبر/