🇮🇷پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به سؤالی درباره اینکه گفته میشود نظر وزارت خارجه درباره تنگه هرمز با موضع کشور متفاوت است

وزارت خارجه بخشی از جمهوری اسلامی است و تصمیماتی که براساس سلسله مراتب نظام اتخاذ میشود برای وزارت امور خارجه کاملا مطاع است.
در خصوص تنگه هرمز گاهی وقتها یک عبارت پردازیهایی استفاده میشود که شاید دقیق نباشد.
بارها در اینجا تأکید کردم تدابیری که ایران از نهم اسفندماه متعاقب تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همراهی برخی کشورها اتخاذ کرد براساس حقوق بینالملل و قوانین داخلی است و کشور ساحلی و کشوری که مورد تهاجم نظامی قرار گرفته لازم است تدابیری را برای جلوگیری از سوءاستفاده از آن آبراه اتخاذ کند.
موضع وزارت خارجه شفاف است و وزارت خارجه خودش جدا از سامانه تصمیمگیری و حاکمیت کشور نیست.
انتهای خبر/